در آموزش های قبلی به آموزش افزونه های قالب وردپرس پرداختیم . در این آموزش از سری از آموزش های طراحی قالب وردپرس نکاتی را در مورد ایجاد یک صفحه پرسش و پاسخ FAQ بیان میکنیم.

سوالات متداولی که در صفحات سوال وجود دارد ، معمولا به عنوان صفحات راهنما برای مراجعه کنندگان استفاده می شود.

آنها می توانند یک ابزار عالی برای شما باشند اما تنها اگر شما به روش صحیحی از آنها استفاده کنید.

در اینجا چند نکته برای ساخت صفحهات پرسش و پاسخ FAQ مفید میباشد.

این صفحه بخشی از وب سایت های در حال انجام میباشد.

http://todaymade.com/blog/website-owners-manual/

چه موقع ای ما از یک صفحه پرسش و پاسخ FAQ استفاده می کنیم.

اکثر صفحات راهنما برای از بین بردن الزامات پشتیبانی از مشتری آنلاین طراحی شده است. بسیاری از کسب و کارها، سوالات را بارها و بارها دریافت می کنند. پاسخ به همه سوالات از طریق ایمیل برای مشتری و کسب و کار می تواند خسته کننده و نا کار آمد باشد.

پرسش و پاسخ در صفحهات پرسش و پاسخ FAQ ساده و سریع هستند. براحتی می توانید پاسخ به سوالات رایج را که توسط بازدیدکنندگان و مشتریان پرسیده شده را به اشتراک بگذارید.

۱-  استفاده از آنها به عنوان آخرین راهکار و چاره

اولین قانون صفحات راهنما جلوگیری از سوالات به همان اندازه که ممکن است.

نکته جالب، درست است؟ گاهی اوقات صفحات راهنما می تواند یک زمین آزاد باشد برای چیزهایی که ما نمی توانیم در هر جای دیگری قرار بدهیم. این امر باعث ایجاد بسیاری از مشکلات می شود.

به عنوان مثال، می تواند صفحه راهنما را از داشتن یک هدف متمرکز بازدارد.

اگر شما فقط یک دسته از سوالات تصادفی را می بینید ، درک صفحه برای شما سخت خواهد بود.

دلیل دیگر برای جلوگیری از صفحات راهنما ، برای سازگاری از اطلاعات است. معمولا صفحات وب سایت ما به وسیله مطالب مرتبط گروه بندی می شوند.

گاهی اوقات بخش پرسش و پاسخ FAQ را می توان مانند یک کیسه چنگ زده احساس کرد که ممکن است یک بازدید کننده ، اطلاعات حیاتی دیگری را از دست بدهد.

۲-  نگه دارید آنهایی رو که به خوبی سازماندهی شده است

بسیاری از صفحات راهنما بزرگ ، مفید هستند چون سوالات خود را به خوبی گروه بندی و طبقه بندی کرده اند. سوالات باید دارای دسته بندی باشند به طوری که بازدید کنندها به راحتی بتوانند پیدا کنند آنچرا که به دنبالش هستند و این نیز به بهینه سازی طراحی قالب وردپرس شما کمک میکند.

…………………………………………………….

صفحه پرسش و پاسخ FAQ
صفحه پرسش و پاسخ FAQ

…………………………………………………….

به عنوان مثال شما می توانید ببینید که این برنامه وب چگونه بخش پرسش و پاسخ خود را به وسیله نوع سوالات سازماندهی میکند. سوالات بسیار واضح هستند و آنها رو برای کاربرانشون سازماندهی و دسته بندی می کنند.

سوالات مشابه باید با هم گروه بندی شوند ، حتی اگر آن را در صفحه دیگر می سازد.

اگر صفحه شما سازماندهی شده باشد ، اینکه بازدیدکنندگان کمی صفحه را اسکرول کنند دور از ذهن نیست.

امیدواریم علاوه بر نکاتی که در هنگام طراحی قالب وردپرس در زمان کد نویسی رعایت میکنید تا سایت شما بهینه شود به نکات جانبی دیگر مانند ایجاد صفحات پرسش و پاسخ FAQ هم توجه داشته باشد.

با آموزش ۱۰ نکته اساسی برای ساخت برگه پرسش و پاسخ (FAQ) – بخش دوم با همراه باشید.