آیا می خواهید ویدجت های استفاده نشده را در WordPress غیرفعال کنید؟ صفحه نمایش ویدجت در وردپرس تمام ویدجت هایی را که می توانید به تم خود اضافه کنید را به شما نشان می دهد. مشکل این است که ویجتهای بیشماری روی صفحه نمایش نشان داده میشود و ممکن است به همه آنها نیاز نداشته باشید. در این مقاله ما به شما نحوه غیر فعال کردن ویدجت های ناخواسته در وردپرس را نشان میدهیم.

نحوه ی غیر فعال کردن ویجت در وردپرس

نحوه ی غیر فعال کردن ویجت

دلیل غیرفعال کردن ابزارهای ناخواسته در وردپرس؟

ابزارک ها بلوک های عناصر هستند که شما می توانید به ستون های فرعی سایت وردپرس و مناطق ویجت خود اضافه کنید. وردپرس با چندین ویجت پیش فرض از خود به همراه می آید، و دیگر پلاگین های وردپرس نیز ممکن است ویدجت های خود را اضافه کنند.
همه این ویجت ها را می توانید بر روی صفحه نمایش ابزارک خود مشاهده کنید. با این حال، متوجه خواهید شد که برخی از این ویدجت ها بسیار مفید نیستند و احتمالا آنها را در وب سایت خود استفاده نخواهید کرد.
اگر از پلاگین هایی استفاده می کنید که ویدجت های خود را نیز اضافه می کنند، به زودی صفحه نمایش ویدجت یک ظرف غذای بزرگ میشود که امکان استفاده از ویجت های مورد نیاز برایتان بسیار دشوار میشود.
بیایید ببینید که چگونه به راحتی با غیر فعال کردن ویدجت های ناخواسته در وردپرس میتوانید طاهری تمیز برای سایت وردپرس خود ایجاد کنید.
غیرفعال کردن ابزارهای ناخواسته در وردپرس

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که WP Widget Plugin را  فعال کنید.
پس از فعال سازی، به پیکربندی تنظیمات پلاگین بروید و تنظیمات مربوط به آن را پیکربندی کنید.

پیکربندی تنطیمات پلاگین

پیکربندی تنطیمات پلاگین

صفحه تنظیمات به دو زبانه تقسیم شده است. ابتدا باید ویجت های نوار کناری را که می خواهید غیرفعال کنید انتخاب کنید. نگران نباشید، کادر کنار ویجتهایی را که میخواهید استفاده کنید را علامت بزنید و دکمه Save changes را کلیک کنید.
شما اکنون می توانید در صفحه Appearance »صفحه ابزارک را ببینید تا تفاوت ایجاد شده را ببینید. تمام ویدجت های انتخاب شده دیگر بر روی صفحه نمایش ویدجت قابل مشاهده نخواهد بود.

وردپرس همچنین چندین ویجت را در صفحه داشبورد نمایش می دهد. برخی از افزونه ها و تم ها نیز ممکن است ویدجت های خود را به داشبورد وردپرس اضافه کنند.
به طور معمول، شما می توانید صفحه نمایش داشبورد را با کلیک بر روی دکمه گزینه های صفحه نمایش پاک کنید و علامت های ویدجت را که نمی خواهید مشاهده کنید را بردارید.

با این حال، انجام این کار به شما و سایر کاربران سایت شما اجازه می دهد به سادگی بر روی دکمه گزینه های روی صفحه نمایش کلیک کنید و این ویجت ها را دوباره نمایش دهید.
فعال کردن افزونه WP Widget به شما امکان می دهد تا ویجت های داشبورد را حتی از منوی گزینه های صفحه نمایش پنهان کنید. به
صفحه ابزارک را غیرفعال کنید و روی برگه ابزارک داشبورد کلیک کنید.
ویجتهایی را که میخواهید از صفحه داشبورد مخفی کنید انتخاب کنید و دکمه Save Change را برای ذخیره تنظیمات خود انتخاب کنید.
اکنون میتوانید از صفحه داشبورد دیدن کنید تا آن را در عمل مشاهده کنید.

متوجه خواهید شد که ویدجت هایی که انتخاب کرده اید حذف می شوند و دیگر در داشبورد و یا داخل منوی گزینه های صفحه نمایش قابل مشاهده نیستند. شما همچنین می توانید ویدجت داشبورد WordPress سفارشی خود را برای نمایش در داشبورد ایجاد کنید.
ما امیدواریم که این مقاله به شما در نحوه غیرفعال کردن ابزارهای ناخواسته در وردپرس کمک کرده باشد. شما میتوتنید سایر مقالات طراحی قالب وردپرس را در آنفایو ببینید.

کسب اطلاعات لازم درباره ی طراحی سایت در مشهد

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --