با سلام خدمت شما کاربران و مشتریان شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو.
با آموزش وردپرس دیگری خدمت شما کاربران و مشتریان شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو هستیم. در قسمت قبلی از سلسله آموزش ها به بررسی نحوه افزودن فیلد در فرم ثبت نام وردپرس پرداختیم. در این پست میخواهیم نحوه ساخت منو در وردپرس را بررسی کنیم. طراحی قالب وردپرس خود را به ما بسپارید.

وردپرس قابلیت پشتیبانی از منوی چند سطحی را دارد و نحوه استفاده از آن نیز بر همگان مشهود است اما چگونه میتوان در وردپرس منوهایی چند سطحی را که ساختیم نمایش دهیم. برای این کار در ابتدا باید منوی مورد استفاده خود را در فایل فانکشن ( فایلی که توابع دستوری وردپرس در آن قرار میگیرد ) تعریف کنیم. به طور مثال ممکن است قالب شما یک منو در هدر و یک منو در فوتر داشته باشد پس باید هر دو آنها در فانکشن تعریف شوند. در هر منو دو نام داریم یکی برای نمایش و یکی برای استفاده در کدنویسی. در ابتدا یک نام را برگزینید( شما برای انتخاب نام محدودیتی ندارید ).پس از انتخاب نام آن را در کد زیر به جای عبارت name جای گزین کنید و نام دیگری انتخاب کنید تا بتوان در کد نویسی از آن استفاده کرد و به جای عبارت code_name جای گزین کنید. طراحی قالب وردپرس حرفه ماست.

[sociallocker]

/**/
'code_name' => __( 'name' )
/**/

بعد از انجام کارهای بالا برای تعریف منو منوهای خود را با “,” از یک دیگر جدا کنید. و تمام کدهای تولید شده را به جای “محل قرار گیری کدها” جایگزین کنید.

<?php
function register_my_menus() {
register_nav_menus(
array(
"محل قرار گیری کدها"
)
);
}
?>

[/sociallocker]

تعریف منو ها، با کدهای نوشته شده از ابتدا تا حال انجام میشود. پس کدها را در فاکشن قرار دهید. به شما تبریک میگویم شما منوی خود را تعریف کردید. اما چگونه و به چه صورت می توان این منو را در قالب قرار داد؟ برای قرار دادن این منو در قالب نیز میتوانید از کد زیر استفاده کنید. اما به جای عبارت name نام منوی خود را قرار دهید تا منوی مورد نظر شما فراخوانی شود.

/**/
<ul>
<?php wp_nav_menu(array('container'=>'false','theme_location'=>name','items_wrap' => '%3$s'));?>
</ul>
/**/

طراحی قالب وردپرس مهارت ماست.

منتظر آموزش های بعدی ( اتصال قالب وردپرس به منوی وردپرس ) ما باشید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --