در ادامه سلسله آموزش های تیم طراحی سایت آنفایو به ایمیل میپردازیم.

ایمیل چیست؟

ایمیل سال‌هاست که به یکی از پرکاربردترین ابزار ارتباطی تبدیل شده و سهولت ارسال ایمیل با ارسال نامه از طریق پستی غیرقابل مقایسه است.

از لحاظ لغت Email مرکب از دو واژه E که اول کلمه Electronic (الکترونیک) و mail به معنای پست است : یعنی پست الکترونیک

شاید تاریخچه اولین ایمیل فرستاده شده در اینترنت به سال 1971 برگردد. وقتی كه فردی به نام «روی تاملینسون» (Roy Tomlin son) روشی برای فرستادن پیام از طریق اینترنت و تنها یک کامپیوتر پیدا کرد. او با استفاده از @ نام گیرنده ایمیل را مشخص می‌کرد.

به زبان ساده :

در حقیقت فضایی در اینترنت (مشابه صندوق پستی شما در اداره پست یا در ورودی خانه) می باشد که کلید آن فقط در دست شما است .در صورتی که آدرس آن را به دیگران اعلام کنید ، آن ها می توانند با استفاده از Email خود به شما نامه و یا فایلی را بر اساس استانداردهای مشخصی بفرستند. البته واضح است که ایمیل تفاوت هایی نیز با صندوق پستی شما دارد.

مثلا :

از همه جا می توانید به آن دسترسی پیدا کنید ، برای این که نامه یا فایلی بفرستید باید خودتان هم ایمیل داشته باشید و در قیاس با پست معمولی، ایمیل تقریبا بلا درنگ به شخص گیرنده می رسد.

آدرس ایمیل شما در واقع شامل دو بخش می باشد که با یک علامت @ از هم جدا می شوند . بخش اول آدرس، نام کاربری شما و بخش دوم سروری است که ایمیل شما بر روی آن قرار گرفته است.

مثلا : armin@gmail.com می تواند آدرس شخصی به نام armin بر روی سرور gmail.com باشد.

انواع ایمیل

ایمیل را می توان به دو طریق ایجاد و استفاده نمود

از طریق سایت هایی كه ایمیل رایگان می دهند مانند yahoo و gmail كه مدیریت این ایمیل ها نیز از طریق خود این سایت ها امكان پذیر است.
ایجاد ایمیل های اختصاصی از سایت های اختصاصی .

همان طور که قبلاً گفته شد ایمیل از دو بخش تشكیل شده است كه توسط علامت @ از هم جدا می شوند:

بخش اول Username یا نام کاربری و بخش دوم نام سایت و یا دامنه ای است كه ایمیل در آن قرار می گیرد.حروف كوچک و بزرگ در آدرس ایمیل بی تاثیر بوده اما معمولا ً همه حروف را بصورت كوچک می نویسند. در ضمن بین هیچ كدام از حروف و بخش های آدرس ایمیل فاصله ایی وجود ندارد.

در ایمیل های اختصاصی ابتدا نیاز است یک Domain و یک Host خریداری شود.

Domain: نامی است که در تمام اینترنت منحصر به فرد بوده و شما مالک آن هستید.

Host: فضایی است که با نام Domain مرتبط شده است. یعنی زمانی که شما می خواهید به این فضا دسترسی داشته باشید می بایست از نام Domain استفاده کنید (نام Domain نیز با یک IP Valid یا DNS مرتبط شده است).

هر Host بسته به شرکت فروشنده آن محدود به تعداد مشخصی ایمیل می شود. یعنی بر اساس فضایی که خریداری می شود امکان تعریف تعداد محدودی ایمیل برای کاربران فراهم می شود. در بسیاری از موارد این تعداد نا محدود است. گاهی به جای هاست از سرور اختصاصی و یا سرور مجازی نیز استفاده می شود که قابلیت های بیشتری به شما می دهند.

نوع دیگری از ایمیل های اختصاصی وجود دارند که کاربر می تواند از یک شرکت مشخص که قبلا پیش نیاز های فوق را تهیه کرده است یک آدرس ایمیل خریداری کند .

 در ادامه با آموزش های تیم طراحی سایت آنفایو همراه باشید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --