آموزش نرم افزار فتوشاپ قسمت 1

نرم افزار فتوشاپ چیست؟

نرم افزار فتوشاپ از دسته نرم افزارهای Imaqe Editor می باشد به این معنا كه به كمك این نرم افزار می توان بر روی تصاویر ویرایش نمود و حتی تصاویری در درون این نرم افزار خلق نمود این نرم افزار كه توسط شركت Adobe  ساخته شده است به كمك چند نرم افزار دیگر كه تحت همین نرم افزار كار می كنند می توانند برروی فیلم ها نیز ویرایش های را داشته باشند ولی اصل حوزه فعالیت فتوشاپ برروی تصاویر می باشد ما دراین آموزش ها قصد كردیم كه این آموزش ها را در دو سطح مبتدی برای دوستانی كه تا به حال با نرم افزار آشنایی نداشته اند و پیشرفته برای دوستانی كه با نرم افزار كاركرده ولی كامل با آن آشنا نیستن را ارائه نماییم امید است كه بعد از این آموزش ها شما را جزء آن دسته از كاربران حرفه ای این نرم افزار ببینیم و همچنین ما هم به هدف خود كه ترویج علم و مخصوصا علوم كامپیوتر می باشد رسیده باشیم.

نصب برنامه:

این برنامه مانند سایر نرم افزارها دارای مراحلی برای نصب می باشد كه به شرح زیر است:

CD نرم افزار را داخل درایو گذاشته و به داخل CD رفته گزینه Setup  را بعد از گذراندن مراحل    ( تعیین محل نصب بر روی دیسك سخت و همچنین مراحل و صفحات بعد) به صفحه       می رسید كه از آن نمی توان گذر نمود چون از شما كد ورود نرم افزار را طلب می كند در اینجا شما به درایو CD رفته و فایل متن (Text) داخل CD نرم افزار را باز نموده و شماره سریال داخل را بلوكه كرده كپی نمایید به داخل Setup برگشته و در قسمت Serial namber  ،Paste  نمایید و مشخصات فردی خود را نیز وارد نمایید به این ترتیب گزینه Next روشن و فعال میگردد.حالا دكمهNext  رازده و منتظر بمانید تا نرم افزار نصب گردد. بعد از نصب برنامه به منوی Start  رفته و از قسمت Programs گزینهAdobe Photoshop را زده تا نرم افزار باز شود اینجا محیط نرم افزار فتوشاپ است.

كه متشكل از:

ناحیه كاری

نوار منو

نوار پارامترها

و پانل های مختلف كنترل رنگ ، سایز تصویر، لایه ها، اطلاعات صحنه، تاریخچه و غیره……می باشد.

این نرم افزار نیز مطابق تمامی نرم افزارهای تحت ویندوز دارای منوهای در بالای صفحه     می باشد كه تمامی فرمانها دراین منوها البته بسته به نوع عملكرد شان دسته بندی شده اند اولین منوی كه ما با آن شروع خواهیم كرد و آشنا خواهیم شد منوی File  می باشد.

FILE:

در این منو فرمانهای ورود خروج و نیز ذخیره سازی موجود می باشد تك تك آنها را توضیح خواهیم داد.

New :

 به كمك این گزینه می توان یك صفحه جدید كاری درصحنه ایجاد نمود و كلید های میان بر این گزینه معادل Ctrl+N می باشد . زمانی كه این گزینه را می زنید یك پنجره جدید بازمی شود كه تعیین كننده مشخصات و نوع تنظیمات صحنه ای می باشد كه شما ایجاد خواهید كرد.

Name:

به كمك این گزینه مشخص می شود كه نام صحنه ای كه ایجاد می نمایید چه باشد.

درقسمت Image size تنظیمات مربوط به اندازه صفحه جدید می باشد كه به ترتیب توضیح خواهم داد . قسمت Preset sizes  دراین قسمت اندازه های معیین و استاندارد و از پیش تعیین شده و را در اختیار شما قرار می دهد برای سهولت و سرعت و دقت در كار البته این گزینه به صورت پیش فرض به صورت دستی تنظیم شده است یعنی شما به صورت دلخواه می توانید اندازه صحنه جدید را ایجاد نمایید.

Width:

 به كمك این گزینه كه یك فیلد عددی است می توانید عرض وپنهای صفحه تعیین نمایید.

Height: به كمك این گزینه كه یك فیلد عددی است می توانید طول یك صفحه را تعیین نمایید.

Resolution:

به كمك این گزینه میزان كیفیت و میزان نقاط را تشكیل دهنده یك صفحه را مشخص می كنید در رابطه با این مقوله در آینده مفصل صحبت خواهیم نمود.

درمقابل سه گزینه بالا یك منوی كركره ای وجود دارد كه معیین كننده واحد اندازه گیری     می باشد.

Mode:

 این قسمت یك منوی كركره ای می باشد كه دراین قسمت می توانید تركیب بندی رنگ در صفحه جدید كه می خواهید ایجاد نمایید تعیین كنید. كه مدل ها را در زیر توضیح خواهم داد.

Bitmap:

تصویری كه پیكسل ها با عوض كردن مقدار بیت ذخیره شده تغییر می كند  ( یك یعنی روشن صفر یعنی خاموش ، در صفحه نمایش رنگی بیتهای بیشتری استفاده می شوند تا سه رنگ قرمز و سبز و آبی را هم كنترل كند)

Grayscale:

 این گزینه یك صحنه در اختیار ما می گذارد به این صورت كه هر فعالیت دراین صحنه شود به صورت سیاه سفید دیده خواهد شد و ذخیره می شود در كل صفحه ای سیاه سفید در اختیار می گذارد و رنگ در آن تاثیری به عنوان خود ماهیت اصلی رنگ ندارد فقط به صورت تیره های مختلف خاكستری نمایان می شود.

RGB color:

این مدل رنگ متشكل از سه رنگ اصلی قرمز سبز و آبی می باشد و با تركیب این سه رنگ ، رنگ اصلی به وجود خواهد آمد.

Cmyk color:

این مدل رنگ جهت چاپ مورد استفاده قرار می گیرد و دراین مدل رنگها به حسب درصد رنگهای فیروزه ای (Cyanred)سرخابی (Maqenta) زرد (Yellow) و سیاه (Black) تعریف میشود.

Lab:

 مدل Lab جامع ترین مدل رنگی می باشد این مدل طوری طراحی شده كه در آن رنگها به دستگاه وابسته نباشد یعنی هر رنگ در صفحه نمایش و در صفحه چاپی به یك صورت ظاهر می شود. این مدل در عمل كاربرد زیادی ندارد.

Contents

در این قسمت شما مشخص می كنید كه صفحه جدید در قسمت پس زمینه چه خصوصیاتی را دارا باشد.

به صورت White  سفید یا Back qrouhd color به صورت رنگی كه برای رنگ پس زمینه انتخاب می كنید یا به صورت شفاف یا  Trahs pareht بعد از زدن دكمهok  صفحه جدید ایجاد می شود .

Open

گزینه دوم در منوی File  گزینه Open می باشد كه معادل كلیدهای میانبر Ctrl+O می باشد یا با دوبار كلیك كردن در پنجره كاری فتوشاپ می توانید به این پنجره دسترسی داشته باشید. به كمك این گزینه می توانید تصاویر را به فتوشاپ وارد نمایید.

Browse

به كمك این گزینه می توانید شما در داخل نرم افزار فتوشاپ یك Browser  یا یك پنجره مشاهدات داشته باشید.

Open Recent

به كمك این فرمان می توانید آخرین تصاویر باز شده توسط نرم افزار را دوباره بازیابی نمایید.

Close

این فرمان صفحه باز انتخاب شده در نرم افزار را می بندد.

Save

این فرمان فایل موجود در نرم افزار را به فرمت های مختلف بر روی درایو سخت ذخیره سازی می نماید.

Save as

این فرمان از فایل جاری كه به كمك فرمانSave ذخیره شده ، ذخیره سازی می كند البته با نام دلخواه.

Save for web

 این گزینه تصویر جاری را برای استفاده بر روی اینترنت ذخیره سازی می نماید ( دراین رابطه در آینده توضیح خواهم داد)

Import

به كمك این فرمان می توانید فایل هایی را به داخل برنامه وارد نمایید از جمله فایل های Adobe Acrobat و غیره……………

Export

به كمك این گزینه می توانید تصاویر را خروجی بگیرید.

تا اینجا با خصوصیات وفعالیت ها و تا حدودی با محیط نرم افزار آشنا شدید در درس بعد ترس شما نسبت به این نرم افزار خواهد ریخت و كامل ، راحت و روان با این نرم افزار كاربردی كار خواهید كرد.

طراحی قالب وردپرس اصلی ترین حرفه در شرکت فناوی اطلاعات آنفایو است. مهمترین دستاوردطراحی قالب وردپرس باید شناساندن نام تجاری ، معرفی خدمات و محصولات شما باشد که رسیدن به این مهم با رعایت استانداردهای جهانی طراحی سایت که شامل بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو ، در کنار داشتن ظاهری زیبا فراهم می شود. در دنیای مجازی امروز و عصر پیشرفته ارتباطات برای صاحبان سازمان ها ، نهادهای دولتی و صاحبان مشاغل وکسب وکار آزاد داشتن یک وب سایت امری ضروری است .از مزایای داشتن سایت معرفی ، اطلاع رسانی ، بازاریابی و قابلیت های نوین تبلیغاتی میباشد .کاربران میتوانند از هر نقطه دنیا فقط با یک کلیک به شما دسترسی داشته باشند.

شرکت آنفایو خدمات طراحی سایت (طراحی وب) خود را، با توجه به نیازهای کارفرمایان، نوع فعالیت و متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی سایت (طراحی وب) در نظر می گیرد. آنفایو با بهره گیری از بهتریت متخصصین حرفه ای برنامه نویسی ، داشتن تیم تخصصی طراحی سایت ، تسلط به علوم روز دنیای کامپیوتر و اینترنت و مشاوره رایگان وپشتیبانی ۲۴ ساعته آمادگی خود را برای طراحی وب سایت های دولتی ، سازمانی ، شرکتی وشخصی با تلفیق هنر گرافیک دیجیتالی و جدیدترین تکنیک های برنامه ویسی اعلام میدارد .افزایش آمار ، دسترسی ساده کاربران و سرعت وب سایت خود را به شرکت طراحی سایت و طراحی قالب وردپرس آنفایو بسپارید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --