در ادامه سلسله آموزش های تیم طراحی سایت آنفایو به یک سایت، یک رویا  میپردازیم.

کسب و کار در سرزمین دیجیتالی وب، فرصت های شغلی و تحقیقاتی فراوان و مزیت های رقابتی فوق العاده ممتازی را برای اقشار مختلف جامعه به ارمغان آورده است. این فاکتورها، در تحقق شعار یک سایت یک رویا! تاثیرگذار بوده است
طراحی و راه اندازی یک پایگاه وب جذاب و کاربردی برای جامعه مخاطبان هدفی است که صاحبان پایگاه های اطلاع رسانی در اینترنت در نظر می گیرند.

یک سایت، یک رویا

امروزه به عنوان یک عنصر غیر قابل منفک از برنامه اطلاع رسانی و ارتقای اثر بخش تبلیغاتی اشخاص حقیقی و حقوقی دنیا تلقی می شود. هیچ رسانه ای در دنیا سراغ نداریم که با حداقل هزینه، حداکثر کارایی را برای مخاطب خود به ارمغان بیاورد. بودجه های تبلیغاتی در رسانه های سنتی مثل مطبوعات، رادیو تلویزیون و تبلیغات محیطی از لحاظ حجم بیننده و مدت حضور، محدودیت های زیادی را برای پخش کننده آگهی و متقاضی آگهی دربردارد. تعداد ماشین هایی که در یک بزرگراه از روبه روی جایگاه بیلبورد تبلیغاتی شما عبور می کنند، محدود است.
آگهی روزنامه ای شما، حتی در پرمخاطب ترین روزنامه جهان، توسط افراد خاصی در منطقه و زمانی خاص قابل مشاهده است. تبلیغات تلویزیونی نیز با هزینه های سرسام آورش هیچ تضمینی برای تماس تلفنی و الکترونیکی مشتریان با شما ارائه نمی دهند. اما ساخت یک وب سایت و تبلیغ الکترونیکی آن در سایت های پر مخاطبی مثل گوگل و یاهو که ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از آنها استفاده می کنند، کارایی بیشتری را به همراه دارد.
اگر از روش تبلیغاتی (CPC Cost Per Click) یا تبلیغ اینترنتی به ازای کلیک بر روی هر آگهی استفاده کنید، زمانی از شما پول دریافت می شود که کاربران حتماً روی آگهی تبلیغاتی اینترنتی شما کلیک کرده و به سایت وارد شوند. در مقایسه با روش CPI که روشی برای دریافت هزینه تبلیغاتی، صرفاً با نمایش هر بار آگهی بر روی سایت است، CPC، تضمین بیشتری برای حضور مخاطبان در سایت ما دارد.
اگر از ترفندها و جذابیت های خاص در طراحی بنر خود استفاده کرده باشید و چیدمان مطالب و طراحی سایت شما، منطبق با اصول طراحی وب و اطلاع رسانی الکترونیکی باشد، می توانید به کسب مخاطب فعال از طریق یک بازاریابی الکترونیکی فراگیر، مطمئن باشید.
براساس آمارهای گروه تحقیقات اینترنتی http://www.ipwalk.co هم اکنون ۷۲ میلیون دامنه در اینترنت به ثبت رسیده است که نیمی از آنها بر روی پسوند com. بوده است. گروه پسوندهای ccTLD یا (COUNTRY CODE TOP LEVEL DOMAIN) که مربوط به دامنه هایی با پسوندهای کشوری مثل .ir – .de – .fr و امثالهم است، روز به روز با مخاطب بیشتری مواجه می شود. آمریکا و آلمان که امروزه، بیشترین دامنه های اینترنت را در اختیار دارند، توجه زیادی به راه اندازی سایت بر روی پسوندهای کشوری خود دارند.
این توجهات، اکنون در میان جامعه کاربران ایرانی علاقه مند به راه اندازی سایت نیز در حال شکل گیری است. پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران http://www.nic.ir، اکنون بیش از ۲۰ هزار دامنه روی پسوند ir. ایران ثبت کرده است.
قریب به ۵ میلیون عضو جامعه وبگرد بازان ایرانی در وب، ده ها هزار سایت و صدها هزار وبلاگ راه اندازی کرده اند. شاهد گسترش زبان، ادبیات، فرهنگ و توانمندی علمی و صنعتی ایران در فراگیرترین رسانه دیجیتال جهان هستیم. رویاهایی که قبلاً، صاحبان کسب و کار برای تصاحب آن، در آمال طلایی غوطه ور بودند، اکنون جامه عملی تری به خود می بیند. کسب و کار در سرزمین دیجیتالی وب، فرصت های شغلی و تحقیقاتی فراوان و مزیت های رقابتی فوق العاده ممتازی را برای اقشار مختلف جامعه به ارمغان آورده است. این فاکتورها، در تحقق شعار یک سایت یک رویا! تاثیرگذار بوده است.
اگر پایگاهی با زبان های مختلف، طراحی مالتی مدیا و مدیریتی توانا و موثر، برای جامعه کاربران هدف طراحی و راه اندازی شود، در صورت تبلیغ و به روز رسانی فراگیر، شانس مشاهده شدن توسط یک میلیارد کاربر وب را خواهد داشت .
امروز، از هر ۶ نفر عضو کره خاکی، یک نفر عضو دهکده جهانی وب است. این چنین پتانسیل عالی و در دسترس، طلایی ترین موقعیت اطلاع رسانی را برای صاحبان فرهنگ، صنعت و دانش فراهم کرده است. میلیون ها دلار درآمد سایت های بزرگ وب از طریق تبلیغات الکترونیکی، خود گواهی آشکار بر اهمیت اطلاع رسانی تحت وب در دهه اخیر دارد.
سیستم RSS، اشتراک گذاری به روز داده های آن لاین را بر روی پورتال های مختلف فراهم کرده است و موتور جست وجویی با ۱۰ میلیارد ایندکس مثل گوگل، دسترسی آسان به میلیون ها وب سایت را مهیا کرده است.
همه اینها، در خلق و آفرینش جهان مجازی ما، موثر بوده اند. هر پدیده، ابزار، رویداد، نام و شهرتی اکنون در وب دارای مراجع مختلف است. در هر موضوع و عنوانی که فکر کنید در اینترنت سایت یا وبلاگ یا وب پیجی در دسترس است.
پورتالی مانند http://www.freetranslation.com نیز، برای ترجمه همزمان ده ها زبان به یکدیگر در دسترس شما است. هیچ بهانه ای برای ناتوانی وب در پاسخگویی به نیازهای روزانه علمی و… شما، وجود ندارد و یافت اطلاعات از این شاهراه پهناور، به قدرت درک و آگاهی شما در استفاده از اینترنت مرتبط است.
برای بهتر دیده شدن در اینترنت، باید بهتر دیدن را تجربه کنیم. وب مسترهای ایرانی، باید با الگو برداری و تجربه نگاری از توانمندی های سایت های موفق اینترنت در حوزه های متعدد، کسب و کار ایرانیان در این جهان را بیشتر کنند. نوآوری های دیجیتالی، باید به عنوان یک فرهنگ جدید در کسب و کار ایرانیان شکل بگیرد تا یک سایت، یک رویا در کسب و کار، آموزش و اطلاع رسانی ملی حاصل شود.

 در ادامه با آموزش های تیم طراحی سایت آنفایو همراه باشید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --