در ادامه سلسله آموزش های طراحی قالب وردپرس آنفایو به نحوه کار با افزونه ها و مدیریت آنها میپردازیم.

قبل از هر بحثی لازم است نکاتی را در جهت بهبود کارایی وب سایت شما اعلام کنم.

افزونه ها با فعال شدن در قالب وردپرس شما امکانی را در وب سایت وردپرس تان ایجاد خواهند کرد. به عنوان مثال افزونه contact form 7 افزونه فرم ساز وردپرس است که این امکان را به شما میدهد تا به راحتی در قالب وردپرس خود فرم های متفاوتی ایجاد نمایید تا کاربران پس از پرکردن فرم اطلاعاتشان را به ایمیل شما ارسال کنند.

 

اما این نکته را باید توجه داشت که همیشه تمامی افزونه ها برای فعال شدن در قالب وردپرس شما احتیاج به لود فایل هایی از قبیل فایل ها  css و javascript در قالب وردپرس شما دارند. بنابر این اگر شما ۳ افزونه در قالب وردپرس خود فعال کنید یعنی حداقل ۳ فایل css و ۳فایل javascript را در لود وب سایت خودتان اضافه کرده اید و این یعنی افزایش فایل های قالب و در نتیجه کاهش سرعت لود وب سایت وردپرس شما. این نکته مهم رو قبل از آموزش کار با افزونه ها به شما گفتم تا متوجه این قضیه باشید وقتی افزونه هایی رو به وب سایت تان اضافه میکنید کلی فایل های سی اس اس  و جاوا اسکریپت متفاوت رو به هنگام لود وب سایتتان اضافه کردید.

این مطالب مهم رو اعلام کردم که قبل از اینکه تصمیم به نصب افزونه ای در قالب وردپرس تان بگیرید به این فکر کنید که امکانات افزونه مورد نظر به کاهش سرعت لود وب سایت شما می ارزد یا خیر.

این مهمترین دلیلی است که تیم طراحی وب سایت آنفایو کلیه بخش های قالب وردپرس و یا وب سایت های مشتریان خود را کاملا کدنویسی میکند و از هیچ افزونه ای برای طراحی قالب وردپرس استفاده نخواهد کرد. دلایل دیگری هم برای این کار هست:

۱- قابلیت انعطاف ۱۰۰ درصد بخش مورد نظر و مدیریت و تسلط کامل به آنچه کدنویسی شده است.

۲- امنیت و اصالت بالای کد ها

۳- عدم بروز مشکل با آپدیت های وردپرس.

حال که کاملا با پیش نیازهای کار با افزونه ها آشنا شدید میتوانید کار را شروع کنید. ابتدا از منوی افزونه ها گزینه افزودن را انتخاب نمایید تا صفحه مورد نظر نمایش داده شود.

جستجوی افزونه در قالب وردپرس

جستجوی افزونه

در این صفحه چندین زبانه با نام های جستجو | بارگزاری | شاخص ها | محبوب | تازه ترین | علایق را مشاهده  خواهید کرد.

جستجو: این زبانه که بصورت پیشفرض نمایش داده خواهد شد به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به راحتی در مخزن افزونه های وردپرس به دنبال افزونه وردپرسی که میخواهید بگردید. کافی است نام افزونه مورد نظر را وارد کرده و سپس دکمه جستجوی افزونه ها را انتخاب نمایید.

لیستی از افزونه های مرتبط با کلمه مورد جستجوی شما پس از چند ثانیه نمایش داده خواهد شد.

در پایین باکس جستجو کلمات کلیدی به صورت کوچک و بزرگ به نسبت اهمیت آنها در مخزن وردپرس را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب هر کدام از آنها میتوانید افزونه های مرتبط را مشاهده نمایید.

بارگزاری: در صورتی که افزونه ای را مستقیما از مخزن وردپرس دانلود کرده و در سیستم خود ذخیره دارید میتوانید از این بخش افزونه مورد نظرتان را آپلود کرده و سپس نصب نمایید.

شاخص ها: در این بخش میتوانید افزونه های پیشنهادی وردپرس را مشاهده نمایید.

محبوب ها: در این بخش نیز میتوانید لیستی از بهترین افزونه (به انتخاب کاربران) های مخزن وردپرس را مشاهده نمایید.

تازه ترین ها: در این بخش میتوانید لیست تازه ترین افزونه هایی که توسعه دهندگان وردپرس طراحی و منتشر کرده اند را مشاهده نمایید.

در نهایت گزینه علایق: در این کادر نیز میتوانید افزونه هایی که خودتان به لیست مورد علاقه تان در مخزن وردپرس با نام کاربری خودتان اضافه کردید را مشاهده نمایید.

نام افزونه مورد نظرتان را در کادر جستجو وارد نموده و تایید نمایید تا لیست پیشنهادی وردپرس را مشاهده نمایید. (ما افزونه فرم ساز وردپرس contact form 7 را مورد نظر داریم)

در این لیست کلیه جزئیات افزونه ها را میتوانید مشاهده نمایید.

نتایج جستجوی افزونه ها در وردپرس

نتایج جستجوی افزونه ها

نام | نسخه انتشار | رتبه | توضیحات

در کادر توضیحات همچنین میتوانید نویسنده و طراحی افزونه + آدرس وب سایت طراح را نیز مشاهده نمایید.

در زیر نام هر کدام از افزونه ها میتوانید گزینه جزئیات که به صفحه وب سایت مرجع افزونه هدایت میشود و گزینه نصب را مشاهده نمایید.

از لیست افزونه های پیشنهادی وردپرس افزونه مورد نظرتان را انتخاب کرده سپس دکمه نصب را کلیک کرده تا وردپرس بصورت اتوماتیک افزونه مورد نظرتان را نصب نماید.

پس از اتمام نصب پیام موفقیت آمیز نصب را مشاهده خواهید کرد.

نتیجه نصب افزونه در وردپرس

نتیجه نصب افزونه

برای فعال کردن افزونه لینک فعال سازی را انتخاب کنید و در صورتی که میخواهید افزونه های دیگری را نصب نمایید بازگشت به نصب کننده افزونه ها را انتخاب کنید.

برای مدیریت بیشتر بر روی افزونه های نصب شده در وب سایت وردپرس تان از منوی افزونه ها گزینه افزونه های نصب شده را کلیک نمایید. پس از انتخاب صفحه ای مشابه تصویر زیر با افزونه های متفاوت مشاهده خواهید کرد.

در این صفحه لیست تمامی افزونه های نصب شده در وب سایت وردپرس تان را مشاهده خواهید کرد. در زبانه های بالای صفحه گزینه هایی با نام های همه | فعال | غیر فعال | آماده بروز رسانی را مشاهده خواهید کرد.

لیست افزونه های وردپرس

لیست افزونه های وردپرس

همه: لیست تمامی افزونه ها در وب سایت وردپرس

فعال: مشاهده لیست افزونه های فعال

غیر فعال: مشاهده لیست تمامی افزونه های غیر فعال

آماده بروزرسانی: در این بخش میتوانید لیست افزونه هایی که نسخه جدید تری از آنها آماده نصب است را مشاهده نمایید.

همچنین در همین صفحه میتوانید در لیست افزونه های نصب شده نیز جستجو نمایید.

در زیر نام هر کدام از افزونه های نصب شده در وب سایت وردپرس تان آیتم هایی با نام های فعال کردن | غیر فعال کردن | ویرایش | پاک کردن را مشاهده خواهید کرد.

فعال کردن: فعال سازی افزونه نصب شده

غیر فعال کردن: غیر فعال سازی افزونه نصب شده

ویرایش: برای ویرایش فایل php افزونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پاک کردن: برای جذف دائمی افزونه از وب سایت وردپرس تان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین میتوانید اعمالی همانند فعال سازی | غیر فعال سازی | بروزرسانی و حذف افزونه ها را با انتخاب (مارک کردن) تعدادی افزونه انجام دهید.

با آموزش های سلسله مراتبی طراحی قالب وردپرس آنفایو همراه باشید.

فروشگاه قالب وردپرس آنفایو با هدایایی همچون هاست رایگان + تخفیف ویژه  آماده جهت خرید قالب وردپرس شما مشتریان عزیز خواهد بود.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --