در ادامه سلسله آموزش های تیم طراحی سایت آنفایو به  فیسبوک هوم (Facebook Home) میپردازیم.

در نشست ماه ژانویه فیسبوک که با حضور ۵۰۰۰ کارمند فیسبوک برگزار شد، مارک زاکربرگ اعلام کرد شرکت فیسبوک بزرگترین و موفقترین جامعه مجازی دنیا با بیش از یک میلیارد کاربر از سرتاسر جهان را مدیریت می کند. فیسبوک در بخش عمده دنیای پیشرفته نفوذ دارد و جایی که آینده این شرکت را خواهد ساخت آن بخشی از دنیاست که پنج میلیارد نفر هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.

جالب است که بدانید فیسبوک در امریکا ۱۷۹ میلیون کاربر دارد یعنی چیزی در حدود ۵۷ درصد کل جمعیت منطقه، در اروپا هم وضعیت تقریبا مشابهی وجود دارد. پس فیسبوک باید خودش را برای قسمتهای دیگر دنیا که از قضا پتانسیل بسیار بالایی دارند آماده کند.

در ماه اپریل فیسبوک سیستم موبایل فیسبوک هوم (Facebook Home) را عرضه کرد. فیسبوک هوم یه رابط کاربری برای دستگاه های اندرویدی است که صفحه اصلی (خانه) گوشی اندرویدی را به صفحه ای برای ارتباطات فیسبوکی تبدیل می کند و اتصال به این شبکه اجتماعی را آسانتر می کند. سیستم جدید فیسبوک خیلی کم مورد توجه قرار گرفت، اما این موضوع برای فیسبوک مشکلی به حساب نمی آید، چرا که این برنامه امریکا و اروپا را هدف قرار نداده بلکه بازار هدف آن آسیا و افریقا است. فیسبوک هوم اولین قدم زاکربرگ برای تسلط شرکتش بر دنیای مجازی است.

در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه اتصال به فیسبوک اکثرا به جای کامپیوترها و لپ تاپها از طریق گوشی های موبایل صورت می گیرد. این نکته قابل توجهی است که در حال حاضر یک چهارم اتصال به شبکه اینترنت در آسیا و افریقا توسط گوشی های موبایل معمولی صورت می گیرد و در آینده این رقم بیشتر هم خواهد شد. میلیاردها نفر ممکن است هیچوقت صاحب یک کامپیوتر یا لپتاپ نشوند اما تلفنهای موبایل دروازه ورود آنها به دنیای وب خواهد بود و اینجاست که گسترش پروژه هایی چون فیسبوک هوم معنی پیدا می کند.

 در ادامه با آموزش های تیم طراحی سایت آنفایو همراه باشید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --