در ادامه سلسله آموزش های تیم طراحی سایت آنفایو به  راهنمای مدیریت وردپرس میپردازیم.

وردپرس را باید انقلاب نرم افزاری دنیای وب دانست آن هم یک انقلاب پوپولیستی تمام عیار ، چرا که سادگی آن ، کاربران اینترنتی را با کمترین اطلاعات قبلی از مدیریت وب سایت مجذوب خود ساخت و برای راه اندازی یک وب لاگ بر روی وردپرس و یا سایت شخصی مبتنی بر آن کافی بود، تنها خود را به یک اینترنت مجهز کنند، که حتی یک دیال آپ هم می توانست از پس آن برآید. لذا تا این حد ساده شدن برای کسی که رویای گرداندن وب سایت شخصی خود را در سر داشت، تعجبی را برای رشد خیره کننده این اسکریپت در میان مخاطبین اینترنتی بر جای نمی گذارد و این توسعه میلیونی ، ناخودگاه کل تعداد وب سایت های اینترنتی و کل محتوای قابل استفاده در اینترنت را تحت شعاع قرار داد.

در کنار این سرعت اقبال از وردپرس باید یادآور شویم که گرافیست های جوان و خوش ذوق همگی در جنبشی واحد تحت تاثیر این اعجاز وردپرس قرار گرفتند و این مهم تبدیل شد به حجم باورنکردنی از قالب ها و پوست هایی ( template ) که هر روز بر پایه ساختار وردپرس طراحی می شدند و در اختیار کاربران قرار گرفتند، خیل عظیم شرکت های طراحی وب که از وردپرس به عنوان هسته اسکریپت های خود استفاده می کنند، تائیدی بر این مدعا خواهد بود.

اما پس از مدح سادگی و محبوبیت وردپرس در میان طرفداران باید ایراد آن را در ساختار طراحی دیتابیس دانست، به گونه ای که پس از مدت کوتاهی یک وب سایت مبتنی بر وردپرس به سادگی به یک وب سایت پر مصرف از لحاظ سخت افزار تبدیل می گردد که این خود منجر به افزایش هزینه های جانبی مدیر سرور می گردد، پس راه چاره در بهینه سازی آن باقی می ماند که بر خلاف سادگی ظاهر وردپرس این مهم دیگر به آن میزان ساده به نظر نخواهد رسید چراکه پای دستکاری در ساختار آن در میان خواهد بود. البته استفاده از کش صفحات وب سایت ( cache ) و تبدیل صفحات تغییرپذیر به صفحات استاتیک که ممکن است توسط افزونه های مختلف در دسترس قرار گیرد به کاهش مصرف آن کمک عمده ای می نماید.

آدرس ورود به قسمت مدیریت وردپرس به شرح زیر می باشد:

yourdomain.com/yourdirectory/wp-admin

ساختار محتوایی وردپرس :
به جهت سادگی وردپرس در قسمت مدیریت شما با ساختار پیچیده ای روبرو نیستید، پس از ورود کافی است به نوشته ها بروید و بعد گزینه افزودن نوشته را انتخاب نمائید. متن شما بسادگی در وب سایت قرار می گیرد جز اینکه باید بدانید تنظیمات پوسته یا قالب ( template ) را باید از بخش “نمایش” اصلاح نمائید.
البته بخش مدیریت دیدگاه ها که اتفاقا یکی از پرکارترین بخش های وردپرس است نیز امکانات خوبی را برای پذیرفتن و یا رد نظرات و یا اسپم نمودن آنها و یا شناسایی هویت اینترنتی نظر دهنده ارائه می نماید. توجه نمائید که عموم تنظیمات محتوایی از جمله تنظیمات منوها و یا بخش بالایی سایت ( header ) ، از بخش نمایش قابل دسترس خواهد بود.

در حالت کلی واررسی بخش مدیریت وردپرس دقایق زیادی را طلب ندارد، خصوصا که در حال حاضر بسادگی می توانید از خدمات رایگان میزبانی ابری استفاده کنید و بخش نصب خودکار اسکریپت ظرف چند دقیقه سیستم مدیریت محتوای ( wordpress ) وردپرس را در اکانت هاست خود نصب نمائید.

 در ادامه با آموزش های تیم طراحی سایت آنفایو همراه باشید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --