موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، از نرم افزاری به نام روبوت یا اسپایدر (عنکبوت) برای جمع آوری اطلاعات موجود در وب استفاده می کنند. آنها به محض اینکه سایتی را پیدا کردند، متن صفحات را می خوانند و لینک ها را دنبال می کنند. همه مدیران سایتها تلاش می کنند تا میزان مراجعه عنکبوت به سایت و زمان حضور آن در سایت خود را افزایش دهند. هر چه عنکبوت بیشتر به سایت مراجعه کند، بهتر است زیرا همواره از آخرین تغییرات اعمال شده در محتوای سایت با خبر می شود. عنکبوت های موتورهای جستجو به راحتی رد لینک های صفحات پویا (dynamic) را نمی گیرند. این بدان معنی است که در صورتی که وب سایت شما شامل صفحاتی پویاست و امکان ثبت نشدن بعضی از صفحات آن در موتورهای جستجو وجود دارد Google Sitemaps به کمک شما می آید و کار معرفی چنین لینکهایی را انجام می دهد.گوگل سایت مپ  در واقع یک فایل متنی حاوی تمام آدرس های موجود در سایت شما میباشد . همچنین نقشه سایت ، سایت مپ شما میتواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت شما مانند آخرین بروزرسانی ها ، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن موضوع با صفحات دیگر را نیز شامل شود . وجود نقشه سایت روبات های موتورهای جستجو مانند گوگل را راهنمایی میکند صفحات شما را بصورت بهتر شناسایی و همچنین از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما مطلع شود . قابل ذکر است که این کار باعث محبوبیت و افزایش سئو و همچنین ایندکس شدن سریعتر سایت شما توسط موتورهای جستجو میشود .وجود چنین تکنیکی به هیچ عنوان به این معنی نیست که نحوه کار سنتی موتور جستجوگر گوگل از بین می رود. این تکنیک تنها روشی برای تسریع در عمل جمع آوری اطلاعات سایت ها است و مجهز نبودن سایت ها به این ابزار به عنوان ضعف وب سایت مذکور تلقی نمی شود.افزونه Google Sitemaps به صورت رایگان عرضه شده است و باید به این نکته توجه نمود که استفاده از آن به هیچ عنوان در رتبه وب سایت شما در نتایج گوگل تاثیری نخواهد داشت. این برنامه در راستای اهداف شرکت گوگل طراحی شده است و امید آن می رود که با استفاده از آن نتایج سودمندی به هنگام جستجوی وب مشاهده گردد.

نحوه استفاده از Google Sitemaps
برای استفاده از این ابزار، طی مراحل زیر الزامی است:

۱- ساخت sitemap معتبر
۲- اضافه کردن sitemap مذکور به حساب کاربری خود در Google Sitemaps
۳- به روز نمودن فایل sitemap خود به هنگام تغییر در سایت خود

استفاده از Google Sitemaps برای همه وب سایت ها امکان پذیر است. لذا چه سایت شما در برگیرنده یک صفحه است و چه شامل میلیونها صفحه پویاست این روش برای معرفی وب سایت تان به موتورهای جستجو توصیه می گردد. حال  جهت ساخت sitemap سایت خود چندین راه وجود دارد. در زیر به بعضی از این راه ها اشاره شده است:

۱- در صورتی که لیست صفحات موجود در وب سایت خود را در فایل متنی خاصی ذخیره کرده اید، می توانید از افزونه Google Sitemap Generator برای sitemap سایت استفاده نمایید.

۲- در صورتی که امکان استفاده از افزونه Google Sitemap Generator را ندارید (برای مثال اگر زبان Python بر سرور شما نصب نمی باشد)، می توانید از نرم افزارهای جانبی دیگر استفاده نمایید.

۳- همچنین امکان آماده سازی sitemap به صورت دستی و بر اساس پروتکل sitemap نیز وجود دارد.
برای مشاهده sitemap نمونه شرکت گوگل به اینجا مراجعه نمایید : http://www.google.com/sitemap.xml

نکات مهم در تنظیمات سایت مپ :

1- حداکثر طول مجاز برای یک آدرس سایت ۲۰۴۸ کاراکتر میباشد .

2- تمامی آدرس ها در نقشه سایت باید مربوط به یک دامنه باشند .

3-  فایل نقشه سایت شما باید روی هاست و پوشه اصلی Root قرار گیرد .

4- برچسب < loc > اجباری بوده و برچسب های < lastmod > ، < changefreq > اختیاری هستند .

5- با تنظیم < changefreq > و < priority > میتوان موتورهای جستجو را وادار به بررسی روزانه سایت خود کنید ، ولی این کار به هیچ وجه توصیه نمیشود زیرا اگر گوگل متوجه غیرواقعی بودن آن شود کل فایل نقشه سایت را نادیده خواهد گرفت و رتبه سایت شما پایین می آید .

طراحی قالب وردپرس اصلی ترین حرفه در شرکت فناوی اطلاعات آنفایو است. مهمترین دستاوردطراحی قالب وردپرس باید شناساندن نام تجاری ، معرفی خدمات و محصولات شما باشد که رسیدن به این مهم با رعایت استانداردهای جهانی طراحی سایت که شامل بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو ، در کنار داشتن ظاهری زیبا فراهم می شود. در دنیای مجازی امروز و عصر پیشرفته ارتباطات برای صاحبان سازمان ها ، نهادهای دولتی و صاحبان مشاغل وکسب وکار آزاد داشتن یک وب سایت امری ضروری است .از مزایای داشتن سایت معرفی ، اطلاع رسانی ، بازاریابی و قابلیت های نوین تبلیغاتی میباشد .کاربران میتوانند از هر نقطه دنیا فقط با یک کلیک به شما دسترسی داشته باشند.

شرکت آنفایو خدمات طراحی سایت (طراحی وب) خود را، با توجه به نیازهای کارفرمایان، نوع فعالیت و متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی سایت (طراحی وب) در نظر می گیرد. آنفایو با بهره گیری از بهتریت متخصصین حرفه ای برنامه نویسی ، داشتن تیم تخصصی طراحی سایت ، تسلط به علوم روز دنیای کامپیوتر و اینترنت و مشاوره رایگان وپشتیبانی ۲۴ ساعته آمادگی خود را برای طراحی وب سایت های دولتی ، سازمانی ، شرکتی وشخصی با تلفیق هنر گرافیک دیجیتالی و جدیدترین تکنیک های برنامه ویسی اعلام میدارد .افزایش آمار ، دسترسی ساده کاربران و سرعت وب سایت خود را به شرکت طراحی سایت و طراحی قالب وردپرس آنفایو بسپارید.

 

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --