نرم افزار قدرتمند و رایگان gimp یکی از بهترین برنامه ها برای کاربران در  زمینه ویرایش تصاویر ، پرونده‌های ویدیوئی و ساخت تصاویر متحرک میباشد . این ویرایشگر قدرتنمد تصاویر برای مواردی چون تغییر در رنگ‌ و اندازه‌ی تصاویر، ترکیب آن‌ها با یک‌دیگر، برداشتن قسمتی از تصویر، از بین بردن اعوجاج تصاویر، تبدیل قالب‌های آن‌ها و تهیه‌ی پویانمایی‌های ساده در قالب GIF مورد استفاده قرار می‌گیرد.
چشم‌انداز تولید این نرم‌افزار تبدیل نمودن آن به یک ابزار پیشرفته‌ و قدرتمند گرافیکی برای ویرایش و خلق تصاویر بدیع ، ایجاد آیکون‌ها و نمادهای گرافیکی برای استفاده‌های گوناگون و است. از ویژگی‌های خاص دیگری  این برنامه‌ نسخه‌ها و مشتقات متفاوت برای کاربردهای گوناگون است. علت ایجاد چنین برنامه‌هایی امکان دسترسی آزاد به کد منبع گیمپ برای همگان است. این برنامه‌ی کارآمد برای ذخیره و بازکردن پرونده‌ها از قالب‌های زیاد و متنوعی پشتیبانی می‌کند. قالب اولیه‌ی گیمپ XCF برای ذخیره‌سازی تصاویری که تمام قابلیت‌های این نرم‌افزار را در خود گنجانده‌اند، طراحی شده‌است. گیمپ از قالب‌های بسیاری چون BMP, JPEG, PNG, GIF, TIFF, ICO در بازکردن و ذخیره‌کردن تصاویر پشتیبانی می‌کند، علاوه‌بر این‌ها قالب‌های نرم‌افزارهای دیگری مثل فتوشاپ و کُرِل نیز پشتیبانی می‌شوند. در مورد پرونده‌ها با قالب پی‌دی‌اف این برنامه تنها می‌تواند آن‌ها را باز کند و امکان ذخیره پرونده‌ها با این قالب وجود ندارد. گیمپ قالب‌ html و قالب‌های زبان برنامه‌نویسی C یعنی c. وh. و همچنین قالب‌های انیمیشن mng. را نمی‌تواند باز کند، اما به راحتی می‌تواند پرونده‌ها را با این قالب‌ها ذخیره نماید.برای معرفی وآشنایی بیشتر شما خوانندگان گرامی بخش از ویژگیهای این نرم افزار را در زیر به اختصار آورده ایم .

  • گیمپ از یک پنجره‌ی اصلی و چند پنجره‌ی کوچک دیگر برای ابزارهای متفاوت استفاده می‌کند.
  • برای انتخاب رنگ در گیمپ چندین روش متفاوت وجود دارد. از جدول رنگ‌ها، قطره‌چکان‌ها و بخش گزینش رنگ. در بخش گزینش رنگ دسته‌بندی‌های مختلفی از رنگ‌های آبرنگی، رنگ‌هایی در قالب‌های RGB, HSVو CMYK و وجود دارد. ترکیب رنگ‌ها نیز با استفاده از ابزار Blend حاصل می‌شود.
  • در این برنامه چندین ابزار برای ایجاد سِلکشن‌های مختلف در تصویر وجود دارد. به عبارتی می‌توانید بخش مورد نظر از تصویر را به صورت دایره‌ای، چهارگوشه‌ای و هر شکل دلخواهی انتخاب کنید. به علاوه در ابزار انتخاب براساس رنگ می‌توانید بخش‌هایی از تصویر را که رنگ یکسانی دارند را انتخاب کنید.
  • ابزار Paths امکان ایجاد بردارها و خطوط را فراهم می‌کنند. این خطوط می‌توانند منحنی‌های پیچیده‌ و انعطاف‌پذیری ایجاد کنند که می‌توان آن‌ها را با انواع قلموها و الگوهای مختلف نقاشی کرد که حتی امکان ذخیره و نام‌گذاری آن‌ها نیز وجود دارد.
  • ابزارهای متفاوت و زیادی برای ویرایش تصاویر وجود دارد. رایج‌ترین آن‌ها قلموی نقاشی، مداد، رنگ‌پاش، پاک‌کن و جوهر هستند که برای ایجاد پیکسل‌های جدید یا ترکیبی استفاده می‌شوند.
  • امکان افزودن تعداد نامحدودی از تصاویر بدون ایجاد اختلال در برنامه
  • مجموعه‌ای از ابزارهای هوشمند در گیمپ وجود دارد که از ریاضیات پیچیده‌تری استفاده می‌کنند تا کاربر را در انجام کارهای وقت‌گیر و غیرممکن توانمند کنند. ابزار clone از این دسته است که پیکسل‌ها را با استفاده از یک قلمو کپی می‌کند. با این ابزار می‌توان بخش‌های صدمه دیده و یا عیب‌های جزئی تصویر مانند لکه‌های ناخواسته را ترمیم کرد.
  • ابزاری با نام red eye removal که به راحتی رنگ قرمز چشم را اصلاح می کند.
  • امکان استفاده از Undo و Redo به صورت نامحدود
  • ابزارهای انتقالی برای بخشی از تصویر شامل ابزارهای move, crop, rotate, flit و هستند.
  • ابزارهای ایجاد لایه در گیمپ روش مناسبی برای تصویرسازی هستند. هر لایه از چندین بخش تشکیل شده است. به طور مثال در یک تصویر RGB به طور معمول سه یا چهار بخش وجود دارد، قرمز، سبز و آبی. گیمپ امکان ایجاد لایه‌های متنی را نیز با استفاده از ابزارهای متن فراهم کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا روی تصاویر بنویسد.
  • گیمپ تقریباً ۱۵۰ نوع از قلم‌ها، جلوه‌ها و فیلترهای مختلفی چون سایه‌های برجسته، لکه ها و… دارد.
  • دسترسی به کد منبع برنامه باعث می‌شود تا بتوانید قابلیت‌هایی را که مد‌نظرتان است به آن بیافزایید. با اسکریپت‌نویسی می‌توان عملگرهای گیمپ را طوری تنظیم کرد که به صورت خودکار عمل کنند. این اسکریپت‌ها می‌توانند با زبان‌هایی چون پِرل و پایتون همراه باشند.
  • امکان ایجاد الگوهای جدید. به راحتی می‌توانید تصویری را که ویرایش کرده‌اید به عنوان یک الگو یا قالب جدید برای کارهای بعدی ذخیره‌سازی کنید.
  • کتابخانه‌ی عمومی گرافیکی یا GEGL اولین بار به عنوان بخشی از گیمپ در نسخه‌ی 2.6 آن معرفی شده‌است. هنوز از تمام قابلیت‌های GEGL استفاده نشده است. اما گیمپ با بهره‌گیری از این کتابخانه توانسته است کیفیت بالایی از عمق رنگ‌ها را نمایش دهد.
  • مجموعه‌ی انیمیشن‌ساز گیمپ یا GAP یک ابزار پیشرفته برای ایجاد انیمیشن‌ است. این بسته که از قابلیت لایه‌گذاری‌های متفاوت در گیمپ، تولید شده‌است انیمیشن‌های ساخته‌شده را در قالب‌هایی چون GIF و AVI ذخیره می‌کند. با برنامه‌نویسی برای ایجاد تغییرات در لایه‌های گوناگون در زمان‌های متفاوت می‌توان انیمیشن‌های پیچیده و سطح‌بالایی تولید کرد.
  • یک ویژگی منحصرد به فرد و کاربر پسند در گیمپ وجود گزینه‌ی Help در پایین هر پنجره‌ای که باز می‌کنید است. این گزینه شما را به راهنمای برخط آن پنجره هدایت می‌کند. به این ترتیب پس از چند ثانیه می‌توانید به توضیحات مربوط به عملکرد آن پنجره بدون نیاز به جستجو دسترسی پیدا کنید.
  • ازموارد دیگری که می‌توان اشاره کرد وجود منابع غنی آموزشی برای گیمپ است. منابعی چون فیلم‌های آموزش گام‌به‌گام گیمپ، کتاب‌های ارزشمند و اسناد متفاوت و هم‌چنین راهنمای کاربر جامع که همراه با نسخه‌ی 2.6 عرضه شد. این راهنما به زبان‌های مختلف در خود برنامه و وب‌گاه آن موجود است.
  • طراحی سایت اصلی ترین حرفه در شرکت فناوی اطلاعات آنفایو است. مهمترین دستاورد طراحی سایت باید شناساندن نام تجاری ، معرفی خدمات و محصولات شما باشد که رسیدن به این مهم با رعایت استانداردهای جهانی طراحی سایت که شامل بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو ، در کنار داشتن ظاهری زیبا فراهم می شود. در دنیای مجازی امروز و عصر پیشرفته ارتباطات برای صاحبان سازمان ها ، نهادهای دولتی و صاحبان مشاغل وکسب وکار آزاد داشتن یک وب سایت امری ضروری است .از مزایای داشتن سایت معرفی ، اطلاع رسانی ، بازاریابی و قابلیت های نوین تبلیغاتی میباشد .کاربران میتوانند از هر نقطه دنیا فقط با یک کلیک به شما دسترسی داشته باشند.شرکت آنفایو خدمات طراحی سایت (طراحی وب) خود را، با توجه به نیازهای کارفرمایان، نوع فعالیت و متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی سایت (طراحی وب) در نظر می گیرد. آنفایو با بهره گیری از بهتریت متخصصین حرفه ای برنامه نویسی ، داشتن تیم تخصصی طراحی سایت ، تسلط به علوم روز دنیای کامپیوتر و اینترنت و مشاوره رایگان وپشتیبانی ۲۴ ساعته آمادگی خود را برای طراحی وب سایت های دولتی ، سازمانی ، شرکتی وشخصی با تلفیق هنر گرافیک دیجیتالی و جدیدترین تکنیک های برنامه ویسی اعلام میدارد .افزایش آمار ، دسترسی ساده کاربران و سرعت وب سایت خود را به شرکت طراحی سایت و قالب وردپرس آنفایو بسپارید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --