وظایف سیستم عامل

سيستم عامل ، نرم افزارى است که امکانات لازم بمنظور ارتباط برنامه ها با سخت افزار را فراهم مى نمايد. مهمترين وظايف يک سيستم عامل در ارتباط با عمليات در يک کامپيوتر ، بشرح زير مى باشد :
مديريت سخت افزار. سيستم عامل، امکان ارتباط کامپيوتر با دستگاه هاى جانبى نظير چاپگر و يا موس را فراهم مى نمايد
مديريت نرم افزار. سيستم عامل ، مکانيزمى براى مقداردهى اوليه پردازه ها ى مربوط به برنامه ها را فراهم مى نمايد.
مديريت حافظه . سيستم عامل، عمليات اختصاص حافظه براى هر برنامه بدون تاثيرگذارى بر فضاى استفاده شده توسط ساير برنامه ها را فراهم مى نمايد.
مديريت داده . سيستم عامل، مديريت فايل هاى ذخيره شده بر روى هارد ديسک و ساير رسانه هاى ذخيره سازى را بر عهده دارد . در اين راستا ، امکان ايجاد و فعال کردن فايل ها در اختيار برنامه ها قرار گرفته و زمينه مباددله داده بين دستگاههاى فراهم خواهدشد. سيستم عامل، امکان انجام عمليات مديريتى در ارتباط با فايل ها نظير تغيير نام و يا حذف فايل ها را نيز فراهم مى نمايد.
سيستم عامل ، هماهنگى لازم در خصوص ارتباط بين کامپيوتر و برنامه هائى که بر روى آن اجراء مى گردند را فراهم مى نمايد. جريان داده ها توسط سيستم عامل دنبال و کنترل و يک رابط کاربر گرافيکى GUI ( گرافيکى ) بمنظور ارتباط کاربر با کامپيوتر ارائه مى گردد. GUI ، يک رابط کاربر گرافيکى ، بمنظور ارتباط کاربر با سيستم و فعال نمودن دستورات مورد نظر است .( در مقايسه با يک محيط مبتنى بر متن )
سيستم عامل ويندوز 2000 ، امکانات گسترده و پيشرفته اى را در اختيار کاربران قرار مى دهد:
Multitasking . با استفاده از ويژگى فوق، کاربران قادر به اجراى چندين برنامه بصورت همزمان بر روى يک سيستم مى شوند. تعداد برنامه هائى که يک کاربر قادر به اجراى همزمان آنان خواهد بود به ميزان حافظه موجود بر روى سيستم بستگى خواهد داشت .
Memory Support . بمنظور انجام عمليا ت مربوط به برنامه هائى که در محيط ويندوز 2000 اجراء مى گردند ، به ميزان مطلوبى از حافظه ، نياز خواهد بود. براى اجراى چندين برنامه بصورت همزمان و يا اجراى برنامه هائى که ميزان بالائى از حافظه را نياز دارند ، ويندوز 2000 امکان حمايت تا 64 گيگابايت را فراهم مى نمايد.
Symmetric Multiprocessing . سيستم هاى عامل از ويژگى فوق، بمنظور استفاده همزمان از چندين پردازنده استفاده مى نمايند .بدين ترتيب کارآئى سيستم بهبود و يک برنامه در محدوده زمانى کمترى اجراء خواهد شد .ويندوز 2000 ، امکان حمايت ( با توجه به نوع نسخه ) از حداکثر 32 پردازنده را فراهم مى نمايد.
Plug &Play . با استفاده از ويندوز 2000 ، دستگاههائى از نوع PNP بسادگى نصب مى گردند . دستگاههاى PNP ، دستگاههائى هستند که پس از اتصال به سيستم ، بدون نياز به انجام فرآيندهاى پيچيده ، نصب خواهند شد . پس از اتصال چنين دستگاههائى، ويندوز 2000 بصورت اتوماتيک آنان را تشخيص و عناصر مورد نياز را نصب و پيکربندى مربوطه را انجام خواهد داد .
Clustering . ويندوز 2000 ، امکان گروبندى مستقل کامپيوترها را بايکديگر و بمنظور اجراى يک مجموعه از برنامه ها فراهم مى نمايد. اين گروه بعنوان يک سيستم براى سرويس گيرندگان و برنامه ها در نظر گرفته خواهد شد . چنين گروه بندى ، Clustering ناميده شده و گروههائى از کامپيوترها را کلاستر مى گويند. اين نوع سازماندهى کامپيوترها ، باعث برخورد مناسب در صورت بروز اشکال در يک نقطه مى گردد . در صورتيکه يک کامپيوتر دچار مشکل گردد، کامپيوتر ديگر در کلاستر ، سرويس مربوطه را ارائه خواهد داد .
File System . ويندوز 2000 ، از سه نوع متفاوت سيستم فايل حمايت مى نمايد : FAT(File Allocation table) ، FAT32 و NTFS . در صورتيکه نيازى به استتفاده از قابليت هاى بوت دوگانه (راه اندازى سيستم از طريق دو نوع متفاوت سيستم عامل با توجه به خواسته کاربر) وجود نداشته باشد، ضرورتى به استفاده از سيستم فايل FAT و يا FAT32 وجود نخواهد داشت . NTFS ، سيستم فايل پيشنهادى براى ويندوز 2000 بوده و امکانات امنيتى مناسبى را ارائه مى نمايد. ويندوز 2000 ، با استفاده از سيستم NTFS امکانات متعددى نظير : بازيافت سيستم فايل، اندازه پارتيش هاى بالا، امنيت، فشرده سازى و Disk Quotas را ارائه مى نمايد.
Quality of Service )QoS) . امکان QoS ، مجموعه اى از سرويس هاى مورد نظر بمنظور حصول اطمينان از انتقال داده ها با يک سطح قابل قبول در يک شبکه است با استفاده از QoS ، مى توان نحوه پهناى باند اختصاصى به يک برنامه را کنترل نمود. QoS ، يک سيستم مناسب ، سريع و تضمين شده براى اطلاعات در شبکه را فراهم مى نمايد .
Terminal Service . با استفاده از ويژگى فوق ، امکان دستيابى از راه دور به يک سرويس دهنده از طريق يک ترمينال شبيه سازى شده ، فراهم مى گردد . يک ترمينال شبيه سازى شده ، برنامه اى است که امکان دستيابى به يک کامپيوتر از راه دور را بگونه اى فراهم مى نمايد که تصور مى شود شما در کنار سيستم بصورت فيزيکى قرار گرفته ايد.
با استفاده از سرويس ترمينال، مى توان برنامه هاى سرويس گيرنده را بر روى سرويس دهنده اجراء و بدين ترتيب کامپيوتر سرويس گيرنده بعنوان يک ترمينال ايفاى وظيفه خواهد کرد ( نه بعنوان يک سيستم مستقل) . بدين ترتيب هزينه مربوط به عمليات و نگهدارى شبکه کاهش و مى توان مديريت سرويس دهنده را از هر مکانى بر روى شبکه انجام داد.
Remote Installation Services)RIS) . سرويس فوق، امکان بکارگيرى سيستم عامل در يک سازمان توسط مديران سيستم را تسريع و بهبود خواهد بخشيد. بدين ترتيب نياز به ملاقات فيزيکى هر يک از کامپيوترهاى سرويس گيرنده وجود نداشته و مى توان از راه دور ، اقدام به نصب نمود. سرويس فوق ، يک عنصر انتخابى بوده و بعنوان بخشى از نسخه windows 2000 server است .

طراحی سایت اصلی ترین حرفه در شرکت فناوی اطلاعات آنفایو است. مهمترین دستاورد طراحی سایت باید شناساندن نام تجاری ، معرفی خدمات و محصولات شما باشد که رسیدن به این مهم با رعایت استانداردهای جهانی طراحی سایت که شامل بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو ، در کنار داشتن ظاهری زیبا فراهم می شود. در دنیای مجازی امروز و عصر پیشرفته ارتباطات برای صاحبان سازمان ها ، نهادهای دولتی و صاحبان مشاغل وکسب وکار آزاد داشتن یک وب سایت امری ضروری است .از مزایای داشتن سایت معرفی ، اطلاع رسانی ، بازاریابی و قابلیت های نوین تبلیغاتی میباشد .کاربران میتوانند از هر نقطه دنیا فقط با یک کلیک به شما دسترسی داشته باشند.

شرکت آنفایو خدمات طراحی سایت (طراحی وب) خود را، با توجه به نیازهای کارفرمایان، نوع فعالیت و متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی سایت (طراحی وب) در نظر می گیرد. آنفایو با بهره گیری از بهتریت متخصصین حرفه ای برنامه نویسی ، داشتن تیم تخصصی طراحی سایت ، تسلط به علوم روز دنیای کامپیوتر و اینترنت و مشاوره رایگان وپشتیبانی ۲۴ ساعته آمادگی خود را برای طراحی وب سایت های دولتی ، سازمانی ، شرکتی وشخصی با تلفیق هنر گرافیک دیجیتالی و جدیدترین تکنیک های برنامه ویسی اعلام میدارد .افزایش آمار ، دسترسی ساده کاربران و سرعت وب سایت خود را به شرکت طراحی سایت و قالب وردپرس آنفایو بسپارید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --