در آموزش های قبل(مفاهیم پایه برای طراحی نقشه گوگل) آموزش های سلسله مراتبی شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو مفاهیم پایه طراحی نقشه گوگل را آموختید.در این سری از آموزش ها شما کار با رویداد های نقشه گوگل را می آموزید.

با شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو همراه باشید.

جاوا اسکریپت در مرورگر رویداد محور است، یعنی جاوا اسکریپت منتظر دریافت حوادث و فعل و انفعالات از مرورگر می باشد.طراحی قالب وردپرس خود را به ما بسپارید.

این حوادث و فعل و انفعالات دو نوع هستند:

رویدادهای کاربری: این حوادث از اشیاء گوگل مپ به توابع کاربردی (API) فرستاده میشود.(این رویداد جدا از رویداد های استاندارد اشیاء میباشد).

رویدادهای تغیر وضعیت نمایش: تغیر حالت نمایش کنترل ها در اشیاء نقشه و از آنها به عنوان یک قرارداد با نام property_changed استفاده میشود.

هر شیئ تعدادی رویداد صادر میکند.برنامه ها در انتظار رویداد جاوا اسکریپت مورد نظرشان هستند تا در زمان وقوع رویداد عملیاتی را انجام دهند.این کار با تابع addListener() و قرار دادن نام رویداد در آن انجام می پذیرد.

رویداد های واسط کاربری:

بعضی از اشیاء موجود در نقشه طراحی شده اند برای پاسخ دهی به رویداد های کاربر مانند استفاده از موس و کیبورد.

به عنوان مثال بعضی از این رویدادها عبارتند از:

‘click’

‘dblclick’

‘mouseup’

‘mousedown’

‘mouseover’

‘mouseout’

برای تماشای لیست کاملی از این رویداد ها میتوانیید به کلاس Marker مراجعه کنید.

این رویداد ها ممکن است شبیه رویدادهای استاندارد اشیاء باشد، اما در واقع بخشی از Api نقشه هستند.

به دلیل این که مرورگرهایی مختلف شیوه اجرایی مختلفی برای رویدادهای اشیاء دارند Api نقشه مکانیزیمی را برای پاسخگویی به رویداد های اشیاء فراهم میکند تا بتوان بدون نیاز به رسیدگی به خصوصیات مختلف و متقابل مرورگر پاسخگوی رویدادهای اشیاء بود.

تغیر وضعیت نمایش:

اشیاء به طور معمول دارای وضعیت نمایش هستند.هرگاه تنظیمات شیئ تغیر کند. Api شروع به کار میکند و تغیرات اعمال میشود.

به طور مثال زمانی که نقشه زوم میشود رویداد zoom_changed اتفاق می افتد. شما مییتوانید در این زمان که رویداد zoom_changed اتفاق می افتد با تابع addListener() بعد از زوم شدن نقشه کدهای مورد نظرتان اجرا کنید.

رویداد های کاربری و رویدادهای تغیر وضعیت نمایش ممکن است مشابه هم باشند، اما شما ممکن است بخواهید کدها را متفاوت با هم درج کنید. برای مثال در رویدادهای وضعیت نمایش اشیاء آرگومان ها را در رویدادهای خودشان عبور نمیدهد. شما برای تغییر وضعیت یک شیئ باید از متد getProperty  استفاده کنید.

در ادامه آموزش های سلسه مراتبی شرکت طراحی قالب وردپرس قصد بررسی (رویداد ها در نقشه گوگل بخش دوم) را خواهیم داشت.

با ما حرفه ای شوید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --