تگ audio  :

از این تگ برای قرار دادن و اجرای فایل های صوتی و موزیک بر روی صفحات وب در Html 5 استفاده می شود . این تگ یک تگ جدید در Html 5 است و اکثر مرورگرهای مطرح از آن پشتیبانی می کنند .
نکته : اگر متنی بین تگ باز و بسته <audio> قرار دهید در صورتی که مرورگر از آن تگ پشتیبانی نکند ، متن به جای فایل صوتی نمایش داده می شود .

شکل کلی استفاده از تگ audio به صورت زیر است :

syntax <audio  src=”آدرس فایل صوتی” >

انواع خاصیت های تگ < audio > :

در لیست زیر ، خواص تگ < audio > و نحوه استفاده از آنها را تشریح کرده ایم :

< audio > خواص تگ
توضیح خاصیت
این خاصیت یک مقدار Boolean است و در صورتی که برای یک تگ <audio> تعیین شود،  باعث می شود تا فایل صوتی به محض آماده شدن و لود کامل صفحه ، شروع به اجرا نماید.
تعیین این پارامتر ، اختیاری است .
autoplay
این خاصیت یک مقدار Boolean است و در صورتی که برای یک تگ <audio> تعیین شود،  باعث می شود تا کنترل های پخش . توقف و … برای فایل صوتی بر روی صفحه نمایش داده شود .
تعیین این پارامتر ، اختیاری است .
controls
این پارامتر مکان یا آدرس فایل صوتی مورد نظر برای اجرا ، را تعیین می کند .
تعیین این پارامتر ، اجباری است .
src
این خاصیت یک مقدار Boolean است و در صورتی که برای یک تگ <audio> تعیین شود،  باعث  اجرای مجدد فایل صوتی ، پس از پایان یافتن آن می شود .
تعیین این پارامتر ، اختیاری است .
loop
این خاصیت یک مقدار Boolean است و در صورتی که برای یک تگ <audio> تعیین شود،  باعث  می شود تا فایل صوتی در ابتدای اجرا ، بدون صدا باشد.
تعیین این پارامتر ، اختیاری است .
muted

پشتیانی در مرورگر های مختلف :

این تگ در تمام مرورگرهای اصلی پشتیبانی می شود .

مثال عملی :

مثال : در مثال زیر به وسیله تگ < audio > ، یک فایل صوتی را بر روی صفحه قرار داده و اجرا کرده ایم :
نکته : از تگ source، می توان برای تعیین فایل های صوتی مختلف برای تگ < audio > استفاده کرد .

Example
حالت اول – به صورت مستقیم
<audio  controls   autoplay    src=”song.ogg”>
Your browser does not support the audio tag.
</audio>
< source > حالت دوم – تعیین فایل در یک تگ
<audio  controls=”controls”>
    <source src=”song.mp3″ type=”audio/mp3″ />
<source src=”song.ogg” type=”audio/ogg” />
Your browser does not support the audio tag.
</audio>
کد
Your browser does not support the audio tag.
Your browser does not support the audio tag.
خروجی

طراحی قالب وردپرس اصلی ترین حرفه در شرکت فناوی اطلاعات آنفایو است. مهمترین دستاوردطراحی قالب وردپرس باید شناساندن نام تجاری ، معرفی خدمات و محصولات شما باشد که رسیدن به این مهم با رعایت استانداردهای جهانی طراحی سایت که شامل بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو ، در کنار داشتن ظاهری زیبا فراهم می شود. در دنیای مجازی امروز و عصر پیشرفته ارتباطات برای صاحبان سازمان ها ، نهادهای دولتی و صاحبان مشاغل وکسب وکار آزاد داشتن یک وب سایت امری ضروری است .از مزایای داشتن سایت معرفی ، اطلاع رسانی ، بازاریابی و قابلیت های نوین تبلیغاتی میباشد .کاربران میتوانند از هر نقطه دنیا فقط با یک کلیک به شما دسترسی داشته باشند.

شرکت آنفایو خدمات طراحی سایت (طراحی وب) خود را، با توجه به نیازهای کارفرمایان، نوع فعالیت و متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی سایت (طراحی وب) در نظر می گیرد. آنفایو با بهره گیری از بهتریت متخصصین حرفه ای برنامه نویسی ، داشتن تیم تخصصی طراحی سایت ، تسلط به علوم روز دنیای کامپیوتر و اینترنت و مشاوره رایگان وپشتیبانی ۲۴ ساعته آمادگی خود را برای طراحی وب سایت های دولتی ، سازمانی ، شرکتی وشخصی با تلفیق هنر گرافیک دیجیتالی و جدیدترین تکنیک های برنامه ویسی اعلام میدارد .افزایش آمار ، دسترسی ساده کاربران و سرعت وب سایت خود را به شرکت طراحی سایت و طراحی قالب وردپرس آنفایو بسپارید.

 


نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --