با سلام خدمت کاربران و مشتریان شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو. در قسمت قبلی از سلسله آموزش های شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو نحوه کد نویسی html را بررسی کرده ایم اما این آغاز کار است.  هر فایل یک یونی کدی دارد یونی کد به صورت خلاصه نحوه ذخیره سازی  و بازیابی فایل است. در این قسمت از آموزش های شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو نحوه ذخیره سازی فایل ها را بررسی می کنیم.

یونی کد های مختلفی وجود دارد اما فقط یونی کد utf8 فارسی را پشتیبانی میکند.

یونی کد utf8 بر دو نوع می باشد.

Utf8 بدون boom

Utf8 با boom

این دو نوع نحوه ذخیره سازی تفاوت های اندکی دارند اما نتیجه کار متفاوت است. در واقع یونی کد utf8 بدون bom برای طراحان وب با ارزش تر میباشد.

با ایجاد فایل اصلی ما شروع به کد نویسی میکنیم. برای شروع کد نویسی شما باید بدانید که در html دستور وجود ندارد و ما با تگ ها کار میکنیم تگ ها عناوینی می باشند، که مشخص کننده شیئی برای مرورگر هستند. برای استفاده از تگ ها باید آنها را بین علامت کوچکتر و بزرگتر قرار دهیم.

<نام تگ>

بیشتر تگها پایان نیز دارند پایان تگها به صورت زیر می باشد

<نام تگ/>

در نتیجه بیشتر اوقات ما یک تگ ابتدایی و یک تگ انتهایی داریم.

حال که با تگ ها آشنا شدید به معرفی تگ ها می پردازیم.

اولین کاری که در یک صفحه html انجام می شود معرفی سند به عنوان سند html  است برای این کار از تگ <!doctype> استفاده می شود اما تنها تگ <doctype> نمیتواند نوع سند را مشخص کند پس برای آن صفاتی در نظر گرفته می شود. صفات در نظر گرفته شده با داشتن حداقل یک فاصله با نام تگ نوشته می شوند.(به صورت زیر)

<doctype صفت=”content”>

در بعضی مواقع صفت ها مقداری ندارند ولی در بعضی مواقع مقدار دارند و به صورت بالا باید آنها را معین کرد.

خوب دوستان صفت <!doctype> مقدار نمی پذیرد و دقیقاً نوع سند به عنوان صفت قرار گرفته پس برای اینکه سند خود را به عنوان سند html در نظر بگیریم باید از کد زیر استفاده کنیم.

<!doctype html>

پس از معرفی سند باید از تگ <html> استفاده کنیم در واقع تمام تگ های html در بین این دوتگ نوشته می شوند در نتیجه تگ ابتدایی و انتهایی <html> را به سند خود اضافه کنید.

<!doctype html>
<html>
</html>

در بین تگ <html> تگ <body> را قرار بدهبد اجزاء سایت در بین تگ ابتدایی و انتهایی <body> قرار میگیرند.(برای تست سند خود میتوانید در داخل بادی نوشته ای را درج کرده و سند خود را در مرورگر اجرا کنید.)

<!doctype html>
<html>
<body></body>
</html>

به شما تبریک می گویم شما اولین سند html خود را ایجاد کرده اید.

قسمت بعدی:

آموزش html قسمت سوم ( تگ head )

در سومین قسمت از آموزش های شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو قصد بررسی تگ هد ( head ) و اجزاء آن را داریم.این تگ قبل از تگ بادی نوشته می شود و برای معرفی صفحه به جستجوگر یا افزودن کدهای css و جاوا استفاده می شود…

منتظر آموزش های بعدی شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو باشید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --