پی اچ پی یک سرور زبان برنامه نویسی  و یک ابزار قدرتمند برای ساخت صفحات وب پویا و تعاملی است .PHP یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی اپن سورس است که برای طراحی برنامه های تحت وب سمت سرور ( Server Side ) ، به کار می رود .
سمت سرور بودن به این معناست که صفحات PHP ابتدا توسط سرور PHP ( که می تواند از نوع Apache یا IIS ) باشد ، پردازش شده و سپس خروجی به صورت کدهای HTML و جاوا اسکریپت ، برای اجرا به مرورگر کامپیوتر کاربر ارسال می شود . به عبارت دیگر وظیفه اجرای صفحات PHP به عهده کامپیوتر سرور وب هاست سایت آن می باشد . ( برخلاف HTML یا جاوا اسکریپت که اجرای آنها توسط خود مرورگر کاربر انجام می شود ) .
PHP مخفف عبارت Hypertext PreProcessor به معنای پیش پردازنده فرا متن می باشد که در سال 1994 توسط رسموس لردورف ایجاد شد و سپس توسط سایرین توسعه و گسترش پیدا کرد .
ساختار زبان PHP بسیار شبیه به زبان c و در نسخه های جدید شبیه به جاوا می باشد و به همین دلیل از محبوبیت فراوانی برخوردار است . از مشهورترین نرم افزارهای ساخته شده با PHP می توان به جوملا ، WikiMedia و یا Mambo اشاره کرد . سایت های فراوانی در جهان براساس زبان PHP نوشته شده اند و هر روز نیز بر تعداد آنها اضافه می شود . از مهمترین آنها می توان به ویکی پدیا اشاره کرد .
پی‌اچ‌پی امکان استفاده از انواع مختلفی از پایگاه‌های داده را از جمله MySQL، اوراکل، IBM DB۲ ،Microsoft SQL Server ،PostgreSQL و SQLite با دستورهایی ساده فراهم می‌سازد. پی‌اچ‌پی روی بیشتر سیستم‌عامل‌های معروف از جمله لینوکس، یونیکس، ویندوز و Mac OSX و با اغلب کارگزارهای وب (Web Server) معروف، قابل اجراست.
پیش از آغاز به یادگیری PHP ، شما باید آشنایی کافی با زبان های HTML و جاواسکریپت داشته باشید .
 واژه PHP بر گرفته از Hypertext Preprocessor می باشد که یک زبان منبع باز و قابل توسعه می باشد و در سال 1994 بوسیله راموس لردوف (Rasmus Lerdorf) کانادایی به وجود آمد. برنامه‌های نوشته شده با این زبان اسکریپتی تحت لینوکس اجرا می‌شود. ناگفته نماند که برنامه‌های نوشته شده با این زبان قابلیت اجرا تحت ویندوز را هم دارا هستند. نام بانک اطلاعاتی این زبان Mysql است . شاید آموختن PHP در نگاه اول کاری پیچیده به نظر برسد اما اصولا برای یادگیری زبان های برنامه نویسی کافیست ایده های ذهنی مان را خط به خط روی کاغذی خیالی بنویسیم و سپس با توجه به شیوه نوشتن (syntax) هر زبانی به دنبال راه حل تبدیل و فهماندن ایده به سیستم شویم، از طرفی هیچ کس نمی تواند مدعی شود که همه چیز را می داند ولی دانستن اصول اولیه و داشتن تجربه تا حد رفع نیاز، چیزی است که با کمی تلاش و دقت می توانیم به آن دست یابیم . طراحی وب سایت به زبان PHP آسان، قدرتمند و انعطاف پذیر است، در واقع این زبان از بدو پیدایش به گونه ای طراحی شده تا برنامه نویسی با آن به شکلی کاملاً راحت انجام پذیرد و از زمانی که ساختاری کاملاً شی گرا به خود گرفت در مقیاس بسیار گسترده ای در نرم افزارهای تحت وب مورد استفاده قرار گرفت. زبان برنامه نویسی PHP به شکل اعجاب انگیزی انعطاف پذیر بوده و به راحتی می توان آن را به هر کد جاوا یا HTMLی اضاف نمود.

خصوصیات PHP

  • پی اچ پی زبان برنامه نویسی است با منبع باز که به طور گسترده ای استفاده می شود.
  • اسکریپتهای پی اچ پی بر روی سرور اجرا می شود
  • پی اچ پی برای دانلود و استفاده رایگان است
  • پی اچ پی برای مبتدیان ساده است
  • پی اچ پی بسیاری از ویژگی های پیشرفته برای برنامه نویسان حرفه ای را نیز ارائه می دهد.

طراحی قالب وردپرس اصلی ترین حرفه در شرکت فناوی اطلاعات آنفایو است. مهمترین دستاوردطراحی قالب وردپرس باید شناساندن نام تجاری ، معرفی خدمات و محصولات شما باشد که رسیدن به این مهم با رعایت استانداردهای جهانی طراحی سایت که شامل بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو ، در کنار داشتن ظاهری زیبا فراهم می شود. در دنیای مجازی امروز و عصر پیشرفته ارتباطات برای صاحبان سازمان ها ، نهادهای دولتی و صاحبان مشاغل وکسب وکار آزاد داشتن یک وب سایت امری ضروری است .از مزایای داشتن سایت معرفی ، اطلاع رسانی ، بازاریابی و قابلیت های نوین تبلیغاتی میباشد .کاربران میتوانند از هر نقطه دنیا فقط با یک کلیک به شما دسترسی داشته باشند.

شرکت آنفایو خدمات طراحی سایت (طراحی وب) خود را، با توجه به نیازهای کارفرمایان، نوع فعالیت و متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی سایت (طراحی وب) در نظر می گیرد. آنفایو با بهره گیری از بهتریت متخصصین حرفه ای برنامه نویسی ، داشتن تیم تخصصی طراحی سایت ، تسلط به علوم روز دنیای کامپیوتر و اینترنت و مشاوره رایگان وپشتیبانی ۲۴ ساعته آمادگی خود را برای طراحی وب سایت های دولتی ، سازمانی ، شرکتی وشخصی با تلفیق هنر گرافیک دیجیتالی و جدیدترین تکنیک های برنامه ویسی اعلام میدارد .افزایش آمار ، دسترسی ساده کاربران و سرعت وب سایت خود را به شرکت طراحی سایت و طراحی قالب وردپرس آنفایو بسپارید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --