در قسمت قبل آموزش (طراحی نقشه گوگل برای تلفن همراه) آموزش های سلسله مراتبی شرکت طراحی قالب وردپرس آموختید که چگونه نقشه گوگل را برای تلفن همراه طراحی کنید.در این آموزش شما بومی سازی نقشه گوگل را می آموزید.

با شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو همراه باشید.

بومی سازی (Localization)

شما ممکن است از طریق دو روش برنامه خود را بومی سازی کنید.1- از طریق تغییر دادن تنظیمات زبان پیشفرض نقشه Maps API  2 – تنظیم کد محلی برنامه .

بومی سازی زبان (Language Localization)

توابع کاربردی نقشه های گوگل (Google Maps API) در تنظیمات زبان مرورگرها هنگام نمایش دادن اطلاعات متنی برای تنظیم اعلانات، جهت یابی رانندگی و برچسب بروی نقشه ها استفاده میشود.

شما معمولا مایل هستید که تنظیمات زبان کاربر را تغییر دهید.

با این حال، اگر شما مایل به تغییر توابع کاربردی نقشه های گوگل هستید تنظیمات زبان مرورگر را نادیده بگیرد و اطلاعات را در یک زبان دیگر نمایش دهید. شما میتوانید یک پارامتر زبان اختیاری را وقتی که توابع  نقشه های گوگل شامل کد های جاوا اسکریپت هستند ، را با تگ <script>  اضافه کنید.

برای مثال ، برای نمایش یک برنامه توابع کاربردی نقشه گوگل در ژاپن ، کد   &language=ja را به تگ  <script> اضافه کنید ، مانند مثال زیر:

</code><br /><br /><code>&lt;نوع اسکریپت = "متن / جاوا اسکریپت" </code><code>SRC = "https://maps.googleapis.com/maps/api/js</code><code>؟</code><code>language=ja</code><code>"&gt;</code><code></code><br /><br /><code>

با شرکت طراحی قالب وردپرس آنفایو حرفه ای شوید.

نکته : بارگزاری API در روش نشان داده شده در زبان ژاپنی برای همه کاربران بدون در نظر گرفتن ترجیحات کاربر استفاده میشود. مطمئن باشید که قبل از تنظیم این گذینه، میخواهید نقشه تان فقط با زبانی که شما می خواهید نمایش داده شود.

مثال: View example (map-language.html)

API نقشه های جاوا اسکریپت از کاراکترهای دو جهته متنی در زبان های بومی چپ چین و راست چین حمایت میکنند. زبان های عربی ، عبری و فارسی نمونه های از زبان های راست چین هستند.

به طور کلی ، شما باید در صفحه هایی با زبان راست چین کد dir=rtl  را به تگ <html>  اضافه کنید.

در مثال زیر ارائه ای یک نقشه از مصر را با استفاده از کنترل های عربی مشاهده کنید:

مثال: View example (map-rtl.html)

همچنین میتوانید از صفحه supported list of languages زبان های پشتیبانی شده را مشاهده کنید.  توجه داشته باشید که گوگل معمولا لیست پشتیبانی شده را بروز رسانی میکنید ، بنابراین این لیست ممکن است جامعیت نداشته باشد.

بومی سازی منطقه (Region Localization)

وقتی شما توابع کاربردی نقشه های گوگل را از maps.googleapis.com بارگزاری میکنید  ، به طور پیشفرض در برنامه، ایالات متحده رو مشاهده میکنید.

اگر شما مایلید که برنامه هاتون در منطقه خاصی نمایش داده شود  ، شما میتوانید تنظیمات پیشفرض را به وسیله اضافه کردن یک پارامتر منطقه ای در تگ <script>  تغییر دهید.

به عنوان یک طراح نقشه های API ، این مسئولیت شماست تا که اطمینان بدهید برنامه شما با قوانین محلی سازگار باشد با تضمین اینکه محل درستی را در نقشه اعمال کرده و ذخیره میکنید.

این پارامتر،کد منطقه ای را در خود ذخیره میکند که به طور کلی به یک نسخه از نقشه سطح به سطح کشوری که در سطح دوم دامنه ذکر شده است اشاره دارد.

بیشتر شناسه ها شبیه  ISO 3166-1 هستند که فرمت utf-8 و تفاوت های اندکی با هم دارند.

برای مثال سطح دوم دامنه( ccTLD ) انگلستان “uk”  است در حالی که شناسه این منطقه “GB”  است.

به عنوان مثال ، برای استفاده از توابع API  نقشه های محلی در انگلستان کد &region=GB را به تگ <script>  اضافه کنید مانند مثال زیر:

<br /><br />&lt;script type="text/javascript" src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?region=GB"&gt;<br /><br />

مثال زیر دو نقشه را نشان میدهد . یکی نقشه Toledo  است که به دلیل تنظیم منطقه بروی آمریکا شهر Toledo را که در آمریکا میباشد نمایش میدهد. و یکی دیگر براساس منطقه ای از اسپانیا که toledo , spain  را نشان میدهد.

با آموزش های  شرکت طراحی سایت آنفایو همراه باشید.

نقشه گوگل

نسخه (Versioning)

گروه طراحان گوگل، برنامه API جاوا اسکریپت را با ویژگی های جدید، رفع اشکال و بهبود عملکرد به طور منظم به روزرسانی میکنند.

همه تغییرات توابع API  با توابع گذشته سازگار هستند، با این وجود اطمینان حاصل کنید که اگر شما یک برنامه را با فایل های گذشته راه اندازی کنید، برنامه به عنوان یک تابع API بدون تغییرات در کار ادامه پیدا خواهد کرد.

توجه : ویژگی های اعمال شده و ویژگی های اشاره شده در سند پشتیبانی نمی شود و فقط همانند برچسبی بروی نقشه است.

در ادامه آموزش های سلسه مراتبی شرکت طراحی قالب وردپرس قصد بررسی (انواع نسخه های فایل اصلی توابع طراحی نقشه گوگل) را خواهیم داشت.با ما حرفه ای شوید.

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --