wordpress-589121_1280-585x387

فاکتورهایی که باید در هنگام انتخاب قالب وردپرس در نظر داشته باشید :از اونجایی که بیشتر افراد امروزه برای ساخت سایت خود ار وردپرس استفاده میکنند ، یکی از راههایی که میتوان خود را از سایر رقبا متمایز کرد، استفاده و انتخاب یک قالب مناسب است که بتواند منحصر به فرد بودن شما را به خوبی نشان دهد . بیشتر افراد از بین قالبهایی که به صورت حرفه ای طراحی می شوند یکی را انتخاب میکنند . در کنار خرید قالبهای پولی ، میتوان از قالبهای رایگانی که همه جا در دسترس هستند نیز استفاده کرد . با اینحال ،این قالبهای وردپرس موجود ، می توانند بر علیه شما کار کنند . جستجو در میان هزاران قالب آماده ، می تواند شما را از انتخاب یک قالب مناسب باز دارد . بنابراین با این همه انتخاب شما سر در گم می شوید و نمی توانید قالب مناسب خود را از بین همه ی آنها به درستی انتخاب کنید .در این مقاله سعی میکنیم ، فاکتورهای مهم در انتخاب قالب مناسب برای یک وبسایت را بیان کنیم . پس تا آخر همراه ما باشید .

قالبهای رایگان   و قالبهای پولی :

با اینکه انتخاب قالبهای رایگانی که در دسترس هستند مشکلی برای شما به وجود نمی آورد ، اما انتخاب و ساتفاده از قالبهای پولی میتواند باعث ترقی سایت شما شده و رسیدن به اهداف آنلاین را برایتان سریعتر کند .البته قبل از انتخاب ، میتوانید مزایا و معایب هر کدام را سبک و سنگین کنید . اما هنگام انتخاب فاکتور منحصر به فرد بودن سایت را نیز در نظر داشته باشید . قالبهای پولی میتوانند به خاطر نا آشنا بودن برای دیگران ، شما را از سایر رقبا متمایز کنند . این قالبها را نمی توان به راحتی از اینترنت دانلود کرد. بنابراین استفاده از این قالبها به شما حس عظمت و منحصر به فرد بودن می بخشد .

 

واکنش گرا بودن :

از آنجایی که بیشتر افراد امروزه از موبایلها و تبلتهای خود برای گشت و گذار در دنیای اینترنت استفاده میکنند، ایجاد یک سایت که به خوبی در این دستگاهها نمایش داده شود بسیار مهم خواهد بود . واکنش گرا بودن به این معنی است که قالب سایت شما می تواند خود را با اندازه ی صفحه نمایش دستگاههایی همچون موبایل و تبلت سازگار کند بدون اینکه کیفیت آن کاهش یابد .سایتهایی غیر ریسپانسیو(غیر واکنش گرا) تنها بر روی کامپیوترها و لپ تاپها قابل نمایش هستند . بنابراین کاربران سایر دستگاهها تجربه ی خوبی از این سایتها نخواهند داشت به همین خاطر خیلی زود آنها را ترک میکنند .

زمان بار گذاری سریع :

clock-611619_1280

از آنجایی که همه ی قالبهای وردپرس مانند هم ساخته نشده اند ، زمان بارگذاری آنها نیز با هم متفاوت خواهد بود . این موضوع بیشتر به کد نویسی قالب بستگی دارد . کاربران معمولا بعد از 2 ثانیه وبسایتها را ترک میکنند ، بنابراین شما باسد مطمئن شوید که زمان بارگذاری سایتتان در این بازه ی زمانی قرار گرفته باشد تا افراد بازدید کننده سایت شما را ترک نکنند . برای اینکه سرعت بار گذاری سایت خود را بسنجید می توانید از وبسایتهایی همچون Pingdom استفاده کنید . همچنین می توانید با مراجعه به صفحه ی developer گوگل ، آیتم هایی را برای بهبود عملکرد سایت خود بیابید . اگر نتوانستید مشکلات مربوط به سرعت بارگذاری را حل کنید ،بهتر است به فکر یک قالب جدید باشید .

انتخاب مناسب قابلیتها:

یکی از فاکتورهای مهمی که بر روی سرعت بارگذاری سایت تاثیر گذار است ، قابلیتهای یک قالب است . برخی از قالبها ، قابلیتهایی دارند که ممکن است هرگز مورد استفاده قرار نگیرند . بنابراین به جای اینکه تنها به قابلیتهای یک قالب چشم بدوزید ، بهتر است روی قابلیتهایی تمرکز کنید که به کارتان می آید . اصلا مهم نیست که قابلیتهای یک قالب محدود است ، شما میتوانید افزونه هایی را دانلود کنید که در قالب شما وجود ندارد .

استفاده ی آسان:

انتخاب قالب به موضوع دیگری نیز بستگی دارد و آن هم آسانی استفاده از قالب وردپرس است . شما میتوانید به مستندات یک قالب مراجعه کرده و اطلاعات لازم در مورد آن را پیدا کنید . البته این موضوع به سطح مهارت شما در کدنویسی نیز بستگی دارد . افرادی که طراح نیستند بهتر است از قالبهایی استفاده کنند که اجازه ی درگ و دراپ کردن آیتم ها را به آنها میدهد.

صحبت نهایی :انتخاب یک قالب مناسب برای وردپرس می تواند با در نظر گرفتن فاکتورهایی که در بالا گفتیم بسیار ساده تر شود . این فاکتورها به شما کمک میکند بهترین و مناسب ترین قالب را برای سایت خود انتخاب کنید .

امیدوارم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. منتظر مقالات بعدی طراحی وب سایت آنفایونیز باشید .

نظر خود را بگذارید

-- بارگیری کد امنیتی --